Årsmöte 2018

Då har ST pendeln haft sitt årsmöte. Detta gick av stapeln den 14/3 på 96:an.

Jonas öppnade mötet och till mötesordförande valdes en av våra nyblivna pensionärer Benny Björkqvist.

På årsmötet valdes Jonas Fröstad till ordförande och Per-Everth Staff och Mathias Söder samt Khuram Masood som ledamöter och vi välkomnar även Hussin Al-Kazmi som ny ersättare i styrelsen (vilka som sitter i styrelsen 2018 finner ni längst ner sedan). Årsmötet valde också in Johan Kilen till skyddsombud och Mats Hanqvist valdes om som skyddsombud. Till revisorersättare så valdes Daniel Hortlund och Cordelia Lindkvist och eftersom dom valdes in som detta så valde de att inte ställa upp som valberedare igen.

Vår kassör Bosse gick igenom vår budget. Bara komma in på Expen om ni vill se bokslutet för 2017 och budget för 2018.

Jonas berättade om årets medlems aktiviteter. Vi återkommer med datum för dessa.

Vi passade också på att tacka av Tomas Söder som nu slutar som facklig, samt Johan Puka som nu slutar som skyddsombud och på MTR och flyttar till Frankrike. Vi önskar Puka lycka till med flytten.

På årsmötet lottade vi ut FEM stycken Ipads. Vi lovade ju på förra årsmötet att vi skulle lotta ut EN Ipad värde ca 3500:- för var 10 ny medlem som vi fick under året till alla medlemmar. Så förra året fick vi alltså 50 nya medlemmar. Vi tänkte göra samma sak till nästa årsmöte. Så vill ni ha chansen att vinna en Ipad så hjälper ni till att värva många medlemmar så blir det också flera vinst chanser.

Vinnarna av dessa Ipads 2018 vart:

Linus Lindqvist

Khuram Masood

Gabriel Koerner

Masood Ur-Rehman

Bert-Åke Göhlert

Vi gratulerar dessa vinnare.

Efter årsmötet så avslutade vi dagen med middag och bowling på Ball Breaker och det blev en rolig och trevlig kväll med mycket skratt och glada kollegor.

Styrelsens sammansättning 2018:

Jonas Förstad Ordförande